Little bit of Week 34 – Musea en een weekendje weg

Mijn laatste vakantieweek was lekker rustig, ik keuvelde vooral wat in huis en las mijn boek uit. Maar ik ging ook op bezoek bij een vriendinnetje in Haarlem, waar ik naar een museum ging en uren bijkletste en weer lekker geïnspireerd raakte. Ook nam le BF me mee op weekendje weg, naar de veluwe, het Kröller Müller museum en een avondje naar Deventer. Toch nog best een volle week dus!

Een rustig begin en een Balinese curry

De week begon rustig met een beetje keuvelen in huis, schoonmaken en dat soort klusjes. Le BF ging weer aan het werk, dus ik moest mezelf weer vermaken 😉 Maandagavond kokkerelde ik een uitgebreider recept van aubergine curry met tofu, een recept wat we in Melbourne ontdekten tijdens een van onze laatste avonden uit eten in een Balinese Warung, en daarna letterlijk terugvonden op internet! Dit is het recept wat ik volgde, yum.

Zweedse kaneelbroodjes

Woensdag ging ik maar weer eens naar Loaf (voor de derde keer haha!) voor Zweedse kaneelbroodjes en een interview. Het leek me wel leuk om jullie binnenkort wat meer te vertellen over deze hotspot! Wat sneakpeeks:

Ik nam dit keer ook een zuurdesem brood mee wat echt het lekkerste zuurdesem is wat ik ooit at.

Daarna kwamen 2 zussen op bezoek; we aten de kaneelbroodjes, kletsten bij en speelden spelletjes in het park. Fijn om zo een hele middag te kunnen chillen met m’n zussen 🙂

Een dagje Haarlem

Op donderdag ging ik een dagje naar Haarlem. Een goede vriendin verhuisde daar recentelijk heen vanuit Utrecht en ik had haar sinds mijn terugkomst uit Melbourne nog niet gezien… de hoogste tijd dus! De afgelopen maanden zat zij in een klushuis en volgde ik de vorderingen op de voet (en natuurlijk was het mega leuk dat we in hetzelfde schuitje zaten). En nu werd het tijd om de resultaten te gaan bekijken en bij te praten. En dat hebben we gedaan… Volgens mij hebben we 6 uur aan een stuk zitten kletsen haha!

We dronken koffie bij een leuk koffietentje, bekeken haar huis en bezochten het Teylers museum, een van de oudste musea van Nederland. Wetenschap meets kunst is hun credo. Echt een gaaf museum! Ik ging vol inspiratie weer terug naar Utrecht. Hebben jullie ook van die vriendschappen waar je helemaal geïnspireerd door raakt? Well, dit is een van de mijne!

Een weekendje weg

Le BF nam me in het weekend mee op een verrassingsweekendje weg, alvast voor mijn verjaardag, super lief! We leenden de auto van mn pa en reden richting Amersfoort, waar we brunchten bij The Blueberry.

Daarna reden we door richting de Veluwe, waar we het Kröller-Müller bezochten, echt een bucketlist item was dit! Maar voordat we het museum bezochten, crossten we natuurlijk eerst 2 uur op ‘de witte fietsen’ over de heide. In dit Nationaal Park staan overal witte fietsen die je mag pakken, een soort ov-bikes. En zo kun je de hele veluwe door crossen op een milieuvriendelijke manier 🙂 Met de heide in bloei leverde dat natuurlijk de nodige mooie plaatjes op:

Na twee uur op de fiets (check dat kinderzitje haha) hadden onze billen even geen zin meer in fietsen, dus het museum kwam als geroepen. Het Kröller-Müller heeft een enorme collectie Van Gogh en Picasso/Mondriaan, waar ik wel van houd. Ook zit er een mooie beeldentuin bij. Wat een goeie museumweek was dit!

En waar wij nog de hele middag in de zon fietsten, sloeg het weer ineens om en na het museum reden we daarom maar snel door richting Deventer. Le BF had een super leuk boutique hotel gevonden: Hotel Finch. Echt een aanrader, kijk hoe leuk:

’s Avonds dineerden we bij Hök Taverne, een nieuwe hotspot in Deventer. Hier draait alles om groenten, alhoewel er ook wel vlees op de kaart staat, maar dat is dan ‘extra’. Leuk concept, en het eten was heerlijk!

De volgende ochtend sliepen we wat uit en zochten we naar een brunchtentje. Die vonden we bij Sync OK, een ontbijtplek waar je niet op je telefoon mag, haha! Een plek om echt met elkaar te connecten (te ‘syncen’) en heerlijk te eten. Ik at een scrambled egg van tofu en dat was mega lekker.

Daarna gingen we nog even Deventer in, alhoewel alles op zondag dus wel dicht is, daar hadden we ons even in vergist, haha! Wat een randstedelingen zijn we toch, zucht. Desondanks konden we wel enorm genieten van hoe mooi Deventer was, kijk een paar kiekjes:

Daarna wilden we nog wat meer gaan wandelen op de heide en reden we richting de Posbank, op de Veluwe. Daar aangekomen was het helaas EXTREEM druk, geen parkeerplek meer te vinden en we hadden niet zo’n zin om te wandelen samen met de rest van Nederland (iets met een C). We besloten toen maar gewoon lekker terug naar Utrecht te gaan en daar nog een beetje te chillen en te genieten van mijn laatste vakantiedag. Het was een mooi weekendje weg! Ik zou nog wel een x terug naar Deventer willen om alle boetiekwinkeltjes te kijken hoor <3.

En nu ben ik weer aan het werk! Ik moet nog even een nieuw ritme vinden met dagboekjes schrijven dus deze is een beetje laat. Maar hoe was jouw week?

Comments: 4

augustus 25, 2020

Dat ziet eruit als een hele fijne vakantieweek. Deventer en de hotspots zien er ook tof uit! Wow, dat de Veluwe gewoon zo druk was. Het is natuurlijk de tijd van het jaar voor de paarse heide. Verstandig besluit dat jullie terug zijn gegaan. Mijn week was thuis/aan het werk, maar wel met wat fijne avonden met ijsjes en zonsondergang aan de Schelde.

augustus 26, 2020

Oh dit ziet er echt uit als een heerlijke week! Al die musea ook, fijn 😀 Ik moest wel even lachen om dat kinderzitje haha.

En wat een toffe tijd om tijdens de bloeiende heide te gaan. Heerlijk. Vakantie in eigen land kan ook fijn zijn he? Wist niet dat Deventer zo hip was trouwens!

augustus 26, 2020

Wat een leuke week! Die hotelkamer ziet er echt prachtig uit en heel tof dat die platenspeler begon te spelen zodra het kaartje in dat elektriciteitsding werd gedaan. In die musea ben ik helaas nog nooit geweest. Wel eind januari voor het eerst op de Veluwe. Daar hebben wij toen ook fijn gefietst.